Social icons

A-lijn jurkjes, het waren mijn eerste projectjes een jaar of twee geleden als beginnende naaister.
Daarvoor zag ik nog nooit een naaimachine van dichtbij. Ze waren niet altijd even geslaagd laat staan perfect genaaid maar al doende leert men en de dag van vandaag ben ik al heel gelukkig met mijn naaisels!

Na verloop van tijd ontdekte ik dat er veel mooiere patroontjes waren en maakte ik nooit nog een a-lijn.
Daar bracht vorige week de nieuwe La maison Victor verandering in!
De Louise en Jill jurk zijn prachtig!




Als eerste koos ik de Louise, even in de stoffen voorraad duiken en ik koos een mooi paneelstofje dat ik bij Klijntje kocht. Perfect voor het mooie lenteweer van afgelopen weekend.




Dan nog bijpassende parels vinden, die zag ik liggen bij Veritas, direct zag ik dat alle kleuren van de parels ook in het kleedje voorkomen, ideaal dus!
Wel schrik voor het wasmachine… Maar de eerste test met dash hebben ze met glans doorstaan, oef.




Het jurkje is wel wat langs de (hele) korte kant. Zal met witte legging onder worden of zal snel naar kleine zus haar kleerkast verhuizen.

En mag ik nu eindelijk glijden mama? Ja, Yinthe! :-)




Stof: paneelstofje van bij Klijntje
Patroon: jurk Louise uit de laatste La Maison Victor
Parels: Veritas

10 opmerkingen

  1. zo mooi! ik was al verkocht van de versie in de LMV, maar dit jurkje moet zeker niet onder doen! Wat staat Yinthe er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed en mooi gelukt zo te zien. :t Resultaat is mooier dan 't model van LMV. Hier ligt het patroon en stof ook klaar maar welke maat maakte jij? Je zegt dat 't vlug te klein zal zijn. Ik wil m140 maken voor mijn bijna 10 jarige kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik nam maat 122 voor mijn zes jarige dochter. Komt vooral vrij kort dus zou mss wat extra naadwaarde rekenen.

      Verwijderen
    2. Oei, als jij zegt dat 't voor m 122 al kort is...... Misschien maak ik 't dan toch ook wel in m 140 maar dan wordt 't een bloesje voor op een short. Ik vind de stof te mooi om hier zomaar te laten liggen

      Verwijderen
  3. heel mooie jurk, zoveel mooier dan die van LMV en die vond ik al zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kraalkleuren matchen geweldig met de bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een tofke! Ik maakte ook al eens een jurkje in dat stofje!
    Kijk maar eens... http://zowiezohandmade.blogspot.be/2015/01/en-dat-is-waarom-ik-naai.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. PRACHTIG!!! Foto's opsturen naar LMV zou ik zo zeggen. Dit is zeker en vast een plaatsje waard in de volgende LMV!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof! Dat stofje ligt hier ook nog in de kast te blinken. Ik vind eerlijk dat zo een kleedjes kort moeten vallen, anders zijn het zo snel plompe kleedjes. En inderdaad anders gewoon als tuniek, zeker ook mooi

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews

Search

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Compagnie M